Hur ändrar jag som administratör utskick av statistikrapporter?
I den här guiden kan du läsa mer om hur du kan lägga till eller ta bort att statistikrapporter skickas till en medlem för ert företagsavtal. För att kunna göra dessa ändringar behöver du som användare vara avtalsadministratör till företagsavtalet.
- Logga in på ditt Mitt VR-konto och sedan på Mitt konto uppe i högra hörnet.
- Klicka sedan på Mina företagsavtal som du finner längre ner på sidan.
- Klicka på företagsavtalet vars avtal du vill justera inställningarna på.
- Under Medlemmar klickar du på Ändra intill den medlem som du vill lägga till/ta bort statistikrapporterna ifrån.
- Klicka sedan på Av/På knappen för Rapportprenumeration.
- Spara dina ändringar genom att klicka på knappen Spara.
Statistikrapporter kan endast skickas ut till registrerade användare i företagsavtalet. Om ni önskar att skicka rapporterna till en oregistrerad medlem behöver ni skicka en medlemsinbjudan till mejladressen, upprätta en användare och därefter godkänna förfrågan. Efter att det är gjort är det bara att följa stegen ovan.
Här hittar du flera guider om hur du ansluter, administrerar och bokar resor med ett företagsavtal
- Hur bokar jag resor med ett företagsavtal på vrresa.se?
- Hur ansluter jag som medarbetare mig till ett företagsavtal?
- Hur godkänner jag som medarbetare en inbjudan till ett företagsavtal?
- Hur bjuder jag som administratör in en medarbetare till vårt företagsavtal?
- Hur godkänner jag som administratör en medlemsförfrågan från en medarbetare till vårt företagsavtalet?
- Hur ändrar jag som administratör behörigheten på medlemmar i vårt företagsavtal?
- Hur ändrar jag faktureringsuppgifter/lägger till företagsfaktura till företagsavtalet?
- Hur ändrar jag inställningarna för intjäning/användning av Bonus i företagsavtalet?
- Hur går jag till väga om jag inte vill vara avtalsadministratör längre?
- Vad är skillnaden på avtalsadministratör, administratör och användare?