Ändra utskick av statistikrapporter från företagsavtal
Här kan du läsa om hur du ändrar utskicken av statistikrapporter kopplat till ert företagsavtal. För att kunna göra dessa ändringar behöver du vara avtalsadministratör eller administratör.
- Logga in på ditt Mitt VR-konto och sedan på "Mitt konto" uppe i högra hörnet.
- Klicka på "Mina företagsavtal" som du finner längre ner på sidan.
- Klicka på företagsavtalet vars avtal du vill justera inställningarna på.
- Under Anslutna till företagsavtalet klickar du på "Ändra" intill den person som du vill lägga till/ta bort statistikrapporterna för.
- Välj om knappen Rapportprenumeration ska vara på eller av.
- Spara dina ändringar genom att klicka på knappen "Spara".
Statistikrapporter kan endast skickas ut till anslutna personer i företagsavtalet. Om ni önskar att skicka rapporterna till en mejladress som inte är ansluten till avtalet behöver ni skicka en medlemsinbjudan till mejladressen, upprätta en användare och därefter godkänna förfrågan. Efter att det är gjort är det bara att följa stegen ovan.
Här hittar du flera guider om hur du ansluter, administrerar och bokar resor med ett företagsavtal
- Boka resa
- Skicka anslutningsförfrågan (för medarbetare)
- Skicka inbjudan (för administratörer)
- Godkänna anslutningsförfrågan (för administratörer)
- Godkänna inbjudan (för medarbetare)
- Ändra behörigheter
- Ändra faktureringsuppgifter eller lägga till företagsfaktura
- Ändra inställningar för intjäning och användning av bonus
- Resestatistik
- Avsluta rollen som avtalsadministratör
- Avtalsadministratör, administratör och användare